قرآن کریم کتاب مقدس ۱.۵ میلیارد مسلمان است 
کد خبر: 4156795
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶

قرآن کریم کتاب مقدس ۱.۵ میلیارد مسلمان است 

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: قرآن کریم ناموس جامعه اسلامی، یادگار پیامبر(ص) و کتاب مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است، جامعه اسلامی باید با غیرت دینی خود این عمل قبیح توهین به کتاب مقدس را محکوم  کند.

امام جمعه همدانبه گزارش ایکنا از همدان، آیت‌الله حبیب الله شعبانی موثقی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان همدان، امروز، 30 تیرماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، تقوا را عامل دوری از شیطان و تعلقات دنیوی دانست و اظهار کرد: محبت دنیا باعث شد که در حادثه کربلا، در مقابل امام حسین(ع) بایستند.

وی به ابعاد مختلف قیام عاشورا اشاره کرد و افزود: این قیام در راستای مبارزه با طاغوت اتفاق افتاد، امام حسین(ع) طغیان‌گران را به امر به معروف و نهی  از منکر دعوت می‌کند، قیام علیه یزید مصداق امر به معروف و نهی از منکر است امام حسین(ع) همه هستی خود را برای نفی حکومت طاغوتی فدا کرد.

خطیب جمعه همدان با اشاره به اینکه حقیقت امر به معروف دعوت به اسلام آموزه‌های الهی است، گفت: نفی طاغوت و طغیان‌گر حرف اسلام است، نتیجه حکومت طاغوت و مدیریت غیر دینی  تغییر ارزش‌های الهی در جامعه است، در دوران جاهلیت ارزش‌های مختلفی در جامعه حاکم بود که با انقلابی که پیامبر(ص) آورد ارزش‌ها تغییر کرد، با تربیت یک امت مجاهد و زاهد از درون آن جامعه مقدادها و ابوذرها  و سلمان‌ها تربیت شد.

وی به حوادث بعد از غدیر و خانه نشینی امیر مؤمنان علی(ع) اشاره کرد و افزود: در همان دوران نتیجه سیاست غیردینی و حاکمیت طاغوت  دیده شد، در آنجایی که مدیریت غیر دینی حاکم می‌شود و ارزش‌های الهی تغییر می‌کند، منکرها خوب جلوه می‌کند، اینجا نقش حسین‌های تاریخ سد و مانعی می‌شود، کسانی که مثل حسین(ع) بوده و در مکتب او تربیت شده و اندیشه حسینی دارند در مقابل ظلم  می‌ایستند.

شعبانی ابراز کرد: مقابله با یزید کار هر کسی نیست کسی که شاگرد مکتب حسین(ع) است می‌تواند در برابر هر طاغوتی مقامت کند و زیر بار ذلت نرود، امام حسین(ع) مرعوب قدرت‌های  ظاهری نشد، عزت باید حامی روابط با قدرت‌ها باشد ما نیز نباید مرعوب قدرت‌های ظاهری و پوشالین شویم و کثرت این قدرت‌ها نباید باعت ترس و دلهره شود.

وی با بیان اینکه در ظاهر یزید پیروز بود اما امام حسین(ع) با یاران اندک خود در مقابل  یزید ذلت را نپذیرفت، گفت: بعد از شهادت امام حسین(ع) نیز زینب کبری(س) اگر چه به اسیری می‌رود اما با افشاگری و خطبه ‌های کوبنده خود دست یزیدیان و قدرت‌های زمان را می‌بندد و امیر بر می‌گردد.

خطیب جمعه همدان در ادامه به توهین مجدد سوئد به قرآن کریم اشاره کرد و افزود: در جامعه اسلامی قرآن کریم ناموس جامعه  اسلامی، یادگار پیامبر و کتاب مقدس بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان است. جامعه اسلامی باید با غیرت دینی خود  این عمل قبیح توهین به کتاب مقدس را محکوم  کند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی توهین به ادیان توحیدی و هر نوع توهین را محکوم می‌کند، چراکه ادیان محترم هستند، افزود: این حرکات محکوم است، امروز دست‌های پشت پرده برای اختلاف بین ادیان و وحدت مسلمانان برنامه ریزی شده است، انتظار می‌رود با این حرکات بزدلانه برخورد شود.

خطیب جمعه همدان با بیان اینکه برخوردها در بی‌حرمتی به کتاب مقدس قرآن نه تنها از سوی کشور بلکه باید از سوی مسلمان و سایر کشورهای اسلامی طوری باشد که دیگر شاهد چنین اعمالی قبیحانه‌ای نباشیم، گفت: از تلاش نیروی انتظامی  در اجرای قوانین عفاف و حجاب تقدیر می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha